Första riktiga galoppen!

Igår var det riktigt skönt ridväder, lite mulet och ganska svalt. Det blåste dock ganska rejält och det märktes på ponnyerna som var lite skvättiga när vi red ut. Vi red rundan över berget och ända bort till Per-Åkes hus och travade ganska långa sträckor. Kiara var duktig och Ginny var ganska räser där bakom.
 
 
Det börjar bli allt höstigare färger på löven
 
När vi passerat bäcken på väg hemåt så kommer det en lång uppförsbacke med bra underlag. Där brukar vi oftast trava och när jag hade Electra var det alltid galopp där. Igår fick Kiara göra sin första, planerade galopp under ryttare där och jag bara log när jag red bakom. Hon var så balanserad och rytmisk - det såg ut som på film! Sofia gjorde tre fattningar och det blev både höger och vänster galopp. Sofia var supernöjd efteråt och Kiara såg ut som att hon gärna galopperat en stund till. Såååå himla roligt!!!!
 
 
Så himla duktiga!!!
 
 
När vi kom hem fick ponnyerna på sig sina flugtäcken, för insekterna är fortfarande jobbiga. Ginny är mest biten men jag tror även Kiara trivs med att vara lite skyddad. Ginny har fått ett nytt fint Buzz-of-rain-täcke från Bucas och bara för att vi var nyfikna så fick Kiara prova hennes gamla. Jag trodde verkligen inte att det skulle passa, men med lite justering av magplattan så satt det perfekt! 
 
 
Beviset på att Kiara har breddat sig - Ginnys täcke passar! Vem kunde tro det i våras?