Två veckor utan någon särskild aktivitet

Senast jag skrev så hade Kiara just fått ta ut sin vargtand. Efter det var hon ordinerad en vecka utan bett i munnen och med tanke på att det bitvis är ordentligt halkigt på vägarna runt gården så fick hon vila i hagen helt och hållet.  Förra fredagen, när det hade gått en vecka, var jag sugen på att hitta på något med henne men då hade hon tappat en framsko. Typiskt! Jag ville inte kontakt hovslagare-Eve på helgen, så då hörde jag av mig till henne i måndags och i onsdags fick Kiara en ny framsko. Vi brydde oss inte om att sätta snösula på den hoven eftersom alla sulorna ska bort nu på torsdag när det är dags för skoning igen. Vad tror ni vi har haft för väder sedan dess? Just precis, massor med nysnö som gör att det inte går att motionera henne nu heller. Hon får motionera sig själv i hagen i lagom tempo och så tar jag in henne och borstar och pysslar en stund varje dag.  
 
Vi hade en liten tanke om att åka iväg med Kiara till ridhuset, men det är inte så kul att försöka lasta henne med snöstyltor på en hov så vi lade ner det projektet direkt. Förra året halkade hon ju vid lastning och efter det tog det ett bra tag innan hon var trygg med kliva upp på luckan igen. Så nu väntar vi ut vädret och sedan tar vi nya tag med Kiaras utbildning. Trots allt borde våren vara ganska nära nu...
 
Vi har planer på att skicka Kiara på utbildning/inridning 4-5 veckor till sommaren och det ska bli riktigt spännande, men det berättar jag mer om längre fram när allt är spikat. Fram tills dess så ska vi fortsätta att vänja henne vid ryttare successivt. Ju längre hon kommit med ryttare desto mer hinner hon lära sig i sommar.
 
 
Igår anmälde jag Jessie till officiell utställning i Lycksele på Mors dag. Det blir kul!