Mocka, mocka och mocka...

Ännu en otroligt solig och fin vårdag att njuta av och ännu en dag med massor av mockning i hagen. Nu har Kjell ställt ut inte en, inte två men tre traktorskopor på strategiska platser runt hagen för att underlätta min mockning. Det är jättebra, men det blir ändå många steg i uppförsbacke när skottkärran ska tömmas. Men det är stor skillnad på mängden skit i hagen idag jämfört med i fredagsmorse så jag känner mig nöjd och på köpet har jag bränt bort några kalorier. Stegräknaren visar att jag fått ihop 27000 steg idag.
 
Kiara är förresten så himla klok. Jag brukar passa på och mocka i hagen när ponnyerna just fått mat, för annars vill båda snurra runt mig, pilla på grepen och krattan och gärna tippa kärran. Har de hö att tugga på så får jag vara i fred och det underlättar. Men när höet är uppätet kommer Kiara ofta för en pratstund och då brukar hon ofta lägga en ny bajshög precis där jag står och mockar. Tidigare har jag tänkt att det varit en ren tillfällighet, men jag tror minsann att hon bajsar precis vid min kärra för att hon förstår att jag håller på att mocka. Idag lämnade hon nämligen sitt hö efter bara en kort stund, kom och nosade lite på mig, sedan vände hon sig om och bajsade precis bredvid skottkärran innan hon gick tillbaks och fortsatte äta! Nog tycker jag det verkar som en väldigt medveten handling...
 
Dagens träning med Kiara blev en jättefin promenad på 25 minuter på skogsvägarna runt gården. Hon var så avspänd och fin idag och det var så mysigt. Det kändes som att vi hittade tillbaks till den fina känslan vi hade på promenaderna förra sommaren när jag var ute gick långa promenader i skogen med henne nästan varje dag. Jag har saknat den känslan jättemycket och därför känns det extra bra att den är på väg tillbaka.
 
Sedan fick Kiara vara ensam i stallet i drygt två timmar när Sofia tog Ginny med sig till Kusmarksliden för att rida med Vickan. Kiara var jätteduktig och inte alls upprörd. Bra gjort!
 
 
Lika klok som hon är söt ♥