Bra ponnyvecka!

Det har inte blivit några inlägg den här veckan så här kommer en sammanfattning i text och bild:
 
 
Gräsligt väder i söndags med snö och blåst. Tur att ponnyerna är vana...
 
I måndags gick jag en promenad med Kiara. Då hade vi nyplogade vägar runt gården och bra grepp för både Kiara och mig. Hon var pigg och energisk, men skötte sig fint så jag var jättenöjd.
 
 
I onsdags försökte vi oss på en promenad med Sofia vid grimskaftet. Men det var blankis och vatten ovanpå isen så vi fick vända ganska direkt, det var glashalt!
 
Idag har jag varit ledig och det har varit jättefint väder. Gårdsplanen har tinat fram så det är grus istället för is och jag har varit ute och stökat på gården hela dagen. Vår hästhage är rejält stor, drygt en hektar, och omöjlig att hålla mockad hela vintern. Det betyder att det blir väldigt mycket mockning när snön tinar bort och nu är det helt perfekt att mocka. Bajshögarna tinar fram, men det är is under så man slipper lera och tung gegga när man mockar. Jag har mockat minst femton överfulla skottkärror idag och det blir sååå fint, jag vill aldrig sluta. 
 
Nu ikväll kom Sofia och det blev en liten träningsstund med Kiara på gården. Först tog Sofia henne lite vid hand och sedan blev det skritt uppsuttet över gårdsplanen med ledare tre gånger. Sofia gjorde övergångar mellan skritt och halt och tränade även lite styrning och Kiara skötte sig jättefint. Hon hade fin bjudning och det ser ut som att hon tycker det är roligt att bli riden ♥
 
 
Massor med beröm till vår duktiga ponny ♥