Semestern går mot sitt slut

Sista fredagen på semestern idag och läge för en liten sammanfattning. Hur blev den här semestern egentligen? Inte som alla andra semestrar skulle jag vilja säga. För det första har den var ovanligt kort. Jag har haft fyra veckor ledigt men de senaste tjugo åren har jag alltid haft fem veckor vilket är superlyxigt, jag vet. Vädret har varit ganska dåligt: Precis innan jag gick på semester var det över 30 grader varmt vilket är alldeles för mycket och sedan har det varit en väldig massa regn. Vi har inte träffat särskilt mycket folk, pga coronaviruset förstås, men det är skönt att känna att vi trivs så bra med varandra inom familjen så att det funkar bra ändå♥
 
De första veckorna var en lång väntan på att komma igång med höskörden och vi hade en himla tur som lyckades få in de mesta av höet torrt och fint. Hade vi väntat ytterliggare någon dag hade allt blivit förstört för efter att vi blev klara har det bara regnat och regnat.  Den här semestern skulle också vara en förberedelsetid för vår nya lilla hund. Av det blev det absolut ingenting, valpen vi tingat blev kvar i uppfödarfamiljen så därför är vi tillbaks på ruta ett och väldigt långt ifrån en lite norrbottenspetstik. Sorgligt, men sant.
 
 
Men som tur var så har semestern också innehållit väldigt mycket av den här lilla tösen, lilla fina Kläppens Kiara. Hon växer och växer och är en alldeles otroligt charmig liten varelse. Hon är oftast snäll och gosig - men hon kan också var rejält busig!
 
 
En riktig liten prinsessa
 
 
Sommaren 2020 kommer jag att minnas som sommaren då Kiara var föl och då måste det ju ha varit en bra sommar!