Lördag morgon i stallet

Äntligen lördag efter första arbetsveckan - så härligt! Jag längtade ut till hästarna i morse och när de ätit upp sitt frukosthö så tog jag in Electra och Kiara från hagen. Jag började med att binda upp Kiara i stallgången och nu satte jag fast henne på båda sidor direkt. Jag borstade och pysslade med henne och hon stod fint nästan hela tiden. Hon provade backa ordentligt en gång så att hon drog i grimskaften, men när hon kände att hon satt fast så gav hon sig direkt.
 
 
Kiara blev verkad för tredje gången i torsdags och hon skötte sig fint på det stora hela. När Eve verkar bakhovarna är hon jätteduktig och står nästan utan att rycka, precis som när jag kratsar hovarna i hagen. Men när man lyfter framhovarna har hon fortfarande lite för dålig balans. Då hoppar hon gärna bakåt för att korrigera balansen och så blir det lite stökigt.
 
Idag kratsade jag för första gången bakhovarna när hon stod uppbunden i gången - när hon verkas håller jag fortfarande i henne bara i grimskaft för att hon ska kunna hålla balansen och inte bli skrämd. Kjell kliade henne lite på halsen när jag lyfte bakhovarna och det gick hur fint som helst. När jag kratsade framhovarna höll Kjell henne i grimskaftet och hon var hur cool som helst. Bra!
 
 
När Kiara var ren och fin så fick Ella sig en ordentligt borstning och det syntes att hon njöt, både av borstningen och av att få lite egen-tid utan Kiara. Kiara var i Ginnys box under tiden och idag var hon mestadels lugn. Duktig tjej!  
 
Efter det fick Kiara komma ut ur stallet utan mamma för första gången. Det gick fint, men Ella blev desto mer upprörd! Jag höll i Kiara och Kajsa passade på att ta lite uppställningsbilder på henne. 
 
 
Kiara tre månader gammal
 
 
Lite överbyggd just nu, men för övrigt fin tycker jag
 
 
Vacker som en saga ♥
 
Efter det lilla foto-äventyret fick Kiara gå in och tanka trygghet hos mamma innan det var dags för båda två att komma ut i hagen igen. Jag leder dem ofta ensam till och från hagen nu och det brukar gå bra. 
 
 
Här kommer vi ut på baksidan av stallet
 
 
Kiara går bäst om hon får gå lite före Electra
 
 
Lilla hjärtegryn ♥
 
 
På väg uppför backen till hagen
 
 
Stolt uppfödare
 
 
Vi fortsätter uppför backen
 
 
Snart framme
 
 
Och nu får de gå ut i hagen igen!