Longering i slush

Nu har det varit plusgrader på dagarna hela veckan och det betyder att det inte är skridskobana precis överallt på vår gårdsplan. Jag kan sluta gå som Pingu mellan stallet och huset och faktiskt slappna av lite grand utan att riskera att halka och idag kunde jag också motionera Kiara lite grand!
 
 
Jag valde att longera, det kändes ändå säkrast eftersom skogsvägarna bitvis är glashala fortfarande. Kiara var pigg och glad men ändå lyhörd så det gick riktigt fint. Det var extra bra att hon kunde slappna av och frusta även i det lite svårare högervarvet där hon inte har samma balans som i det vänstra. 
 
 
 Den här bilden på Kiara är ett par veckor gammal, då var snön fortfarande vit och fin
 
Efter longeringen mockade jag hagen och städade i maskinhallen - jag älskar att sopa bort gammalt hö och hacka bort is på våren, jag kan hålla på hur länge som helst!