Nu är hösten här

Igår när jag steg upp var det frost ute och sedan fick vi en otroligt vacker dag med hög, klar luft. Hösten är verkligen bäst här i Norrland! Kajsa for ut en rejäl runda med Electra i skogen efter skolan. De var borta i över en timme och kom tillbaks lika pigga och glada som när de for ut.
 
Själv sprang jag min 7,5 km runda och det gick riktigt bra. Lätta fötter och lätt att andas när luften är så frisk! När jag kom hem putsade jag fönsterna till stallet och satte in dem. På våren tar jag alltid bort fönsterna i stallet för att det ska vara så bra luft som det bara är möjligt. Det är ett härligt vårtecken för mig. Men nu när det börjar bli kallt är det lika mysigt att sätta in fönsterna igen, visst är man lite knäpp? Vi har jättefina, skjutbara fönster i stallet, sådana där som man har på inglasade altaner och de funkar perfekt. Lätta att ta ut och lätta att öppna eller stänga precis så mycket som man vill. Och helt underhållsfria, förutom lite putsning alltså...
 
Till helgen är det dags för andra omgången i divison två ponnydressyr här i Västerbotten. Tävlingen går i Vännäs och igår kom startlistorna ut. Kajsa ska rida Lätt A för laget och värmer upp med en Lätt B före. Det ska bli riktigt kul. Om ungefär en månad är sedan dax för årets sista tävling, dressyr på SRK 8-9 oktober. Sedan blir det en rejäl vila för Electra och ett låååångt tävlingsuppehåll för Kajsa. Hur ska hon överleva det?